Остра болка в рамото - лечение

Остра болка в рамото - лечение

Болките в рамото са често срещани при двата пола в различна възраст, с по-голяма честота при жените. Болките в рамото могат да бъдат остри, стрелкащи, по-често приглушени. Засилват се при леко натоварване като правят невъзможно извършването на най-прости движения. Често дори болният не може да спи на болното рамо. Болките в рамото водят до ограничаване на движенията в раменна става.

При някои случаи болките в рамото настъпват без видима причина, а в други се предшестват от травма в областта на рамото - фрактура, луксация или контузия на ставата. При липса на причина за болката, тя обикновено се свързва с отслабване на мускулите около раменна става и мускулите, които образуват ротаторния маншон ( m. subscapularis, m. supraspinatus, m. infraspinatus et m. teres minor).

Важно е да се знае, че раменната става е най-подвижната става в човешкият организъм, а тези мускули участват в ротациите на ръката и повдигането й настрани и нагоре. Залавните мяста на тези мускули е между две костни структури, което ги прави уязвителни. Те обхващат изцяло главата на раменната кост – отпред, отгоре и отстрани и се залавят за т.н. й анатомична шийка. Задължително е да се знае, кой мускул за кои основни движения отговаря, за да се разбере, защо се появяват конкретни оплаквания.
Супраспинатус – абдукция, повдига ръката в рамото отстрани до горе
Инфраспинатус и терес минор – външна ротация на ръката
Субскапуларис – вътрешна ротация на ръката

 


Лечението на мускулите на раменна става е консервативно или оперативно. Консервативното лечение се провежда с нестероидни противовъзпалителни медикаменти, ЛФК с основна цел засiлване на мускулите. Едни от най-ефективните упражнения са изометричните контракции. Това са упражнения чрез, които се тренира определен мускул. Например за мускул супраспинатус, който повдига ръката настрани (абдукция) вземeте по една гира във всяка ръка и вдигате, така че ръцете да застанат хоризонтално на пода. Не правете движения, а задръжте в тази позиция максимално дълго. Тежестта трябва да е такава, че да се усеща натоварване. Това упражнение се прави два пъти седмично.
Оперативното лечение се налага рядко и то при хора занимаващи се активно със спорт или при пълно разкъсване.

 9 дек. 2015

Още новини

Ползите за здравето от използване на "стоящи" бюра

Когато за първи път прочетох за ефектите от седенето върху здравето, бях шокиран. Седенето по няколко часа на ден повишава риска от смъртност независимо от това дали тренирате или не. Като осъзнат по отношение на ...

Ортопедичен или анатомичен матрак

За да разберете кой матрак е подходящ за вас е необходимо да се помисли за няколко факта: твърдост на матрака, какво натоварване може да издържи матрака и колко е теглото ви. Можете да поискате тази информация от ...