Ползите за здравето от използване на "стоящи" бюра

Ползите за здравето от използване на "стоящи" бюра

Когато за първи път прочетох за ефектите от седенето върху здравето, бях шокиран. Седенето по няколко часа на ден повишава риска от смъртност независимо от това дали тренирате или не. Като осъзнат по отношение на здравето човек с интереси в областта на науката и медицината, аз вече тренирам няколко пъти седмично, хапвам здравословни, естествени храни, и ограничавам консумацията на алкохол. Но бях започнал да установявам, че моите 8 часа на ден седене на стол не ми се отразяваха никак добре.

Според проучване от Американското онкологично дружество, при жени, които твърдят, че седят повече от 6 часа на ден, вероятността да умрат е с 37% по-висока отколкото при тези, които седят по-малко от 3 часа на ден. За мъжете, които казват, че седят повече от 6 часа на ден, е с 18% по-вероятно да умрат, отколкото техните колеги, които прекарват по-малко от 3 часа на ден седнали. Това проучване и много подобни изследвания са актуални, тъй като средностатистическият американец прекарва около 8 часа на ден седнал.

Поставих си за цел да превърна моето домашно бюро в „седящо“ бюро, като същевременно се притеснявах дали въобще ще ми хареса? Какво щеше да стане, ако не можех да го понасям, а след това трябваше да прекарам ценно време, връщайки предишния му облик? Е, не само, че ми хареса, но накрая се сдобих с такова бюро и в работата си. Бюрото ми в офиса може да се движи нагоре и надолу само с натискането на един бутон, но аз винаги го държа в максимално вдигнатата му позиция. Чувствам се много по-енергичен и рядко вече се чувствам уморен по време на работа.

Подходящо ли е „стоящото“ бюро за вас?
Аз може отведнъж да съм започнал да използвам „стоящо“ бюро, но няма причина вие да не можете постепенно да увеличавате времето, което прекарвате в стоящо положение през работния ден. Ако кръстът ви заболи, например, можете да просто да седнете отново. Не забравяйте обаче, точно както по време на тренировка, стоенето прав за по-дълги периоди от време ще укрепи вашите мускули и ще улесни стоенето вбъдеще. Пробвайте го: най-малкото ще можете да си правите стоящи почивки, докато си проверявате Facebook-а.

Можете ли да си позволите „стоящо“ бюро?
Въпреки, че цените на „стоящите“ бюра варират, определено има опции за всеки ценови клас. Бюрото ви може да бъде една футуристична работна станция с хидравлика и бягаща пътечка, или просто вашето обичайно бюро натрупано с няколко топа хартия. Много бюра могат да бъдат адаптирани за кратко време, ако проявите творчеството.

Какво да правите, ако не можете да се сдобиете със „стоящо“ бюро?
Ако няма начин да стоите прав по време на работа, друг вариант е да използвате фитнес топка. Седнал върху топката, вместо на стол, вие продължавате да активирате мускулните влакна в краката си и те не остават „спящи“ като при седенето на стол. Независимо дали ще изберете да използвате „стоящо“ бюро или не, не забравяйте, че вашето здраве е по начало част от огромен брой фактори, контролируеми и неконтролируеми.

То ви помага да се съсредоточите върху факторите, които можете да контролирате: да се качите по стълбите вместо с асансьора, да разпуснете във фитнеса, вместо пред телевизора, и да готвите здравословна храна у дома вместо да изберете „бързо хранене“. Не сядайте обратно на стола и не позволявайте работните часове да изпиват здравето ви; изберете факторите, които можете да контролирате и се противопоставете.

Автор: Тревор Хъдсън
Източник: http://www.smartdesk.bg/

 15 фев. 2016

Още новини

Остра болка в рамото - лечение

Болките в рамото са често срещани при двата пола в различна възраст, с по-голяма честота при жените. Болките в рамото могат да бъдат остри, стрелкащи, по-често приглушени. Засилват се при леко натоварване като правят ...

Ортопедичен или анатомичен матрак

За да разберете кой матрак е подходящ за вас е необходимо да се помисли за няколко факта: твърдост на матрака, какво натоварване може да издържи матрака и колко е теглото ви. Можете да поискате тази информация от ...